Ijesztően kevesen közlekednek kerékpárral Nagy-Britanniában. Ennek vetnének véget most egyes politikusok egy összpárti összefogással.
A sajtó egész nyáron tele volt a brit kerékpársport óriási sikereivel. Bradley Wiggins nem csak a világ legkomolyabb bringás eseményét, a Tour de France-t, de az olimpiát is megnyerte. Ennek ellenére nem mondhatni, hogy a brit kerékpáros nemzet lenne.
Csupán a britek 2,2 százaléka teker napi rendszerességgel és közlekedés céljából. Ez az egyik legalacsonyabb szerte az EU-ban. Míg például a szigetországi kisgyerekek 2 százaléka hajt suliba naponta, addig ez az arány Dániában 40 százalék körül mozog. Egyes kimutatások szerint a kerékpárosok zöme fiatal férfi, aki gyakran extrém sportot űz a kerekezésből. Nem ritkán versenyeznek a közlekedés egyéb résztvevőivel, veszélyeztetve így nem csak a saját, de mások épségét is.
Ennek a szubkultúra szerű tekerésnek vetne véget egy parlamenti kezdeményezés. Ezt mind a három nagy parlamenti párt aláírta, így az akarat úgy tűnik, megvan arra, hogy kiaknázva a nyári sportsikereket, nyeregbe ösztönözzék a briteket.
A bringázás nem csak a forgalom csökkenését és könnyebb rendezését tenné lehetővé, de a környezeti károkat is mérsékelné. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel egészségesebb bringával járni munkába, mint az autóban, vagy a buszon ücsörögni.
A biztonságos kerékpározás egyik alapfeltétele a megfelelő infrastruktúra lenne. Ehhez szakszerű úthálózat szükségeltetik, ami azon túl, hogy pénzbe kerül, szakmai követelményeket is teljesítenie kell. Enrique Penalosa, a kolumbiai főváros közlekedésének megújítója fogalmazott úgy: „Az út, ami nem elég biztonságos egy 8 éves gyereknek, az nem kerékpárút.”
A sikerhez persze nem csak pénz kéne, de a társadalom felfogásának változása is. Nagy-Britanniában az emberek többsége még mindig játékszerként tekint a bringára. Pedig ennek az alternatívának gazdasági előnyei is vannak. Egy jól megépített bringaút 1-3 év alatt visszahozza a befektetett pénzt, míg az egyéb utak többségének ehhez 20 év kell, de gyakran sosem profitálhatnak belőlük.