Hamarosan útmutatást kapnak a svéd cégek, hogyan tehetnek szert a „rózsaszín pénzre”.
A svédországi kereskedelmi szövetség útmutatót készül kiadni, mellyel a hazai cégeknek segítenek abban, hogyan célozhatják meg a leszbikus, meleg, biszexuális, vagy transznemű (LGBT) közösségeket.
A füzet többek közt tanácsot ad, hogyan alakítsanak ki nemileg semleges munkahelyeket, vagy gyártsanak hasonló reklámokat. A melegbarátnak is titulált reklámokban például ajánlatos a „feleség” helyett a „partner” szó említése, ha az adott cég szeretne hasznot a 15 milliárd dollár vásárlóerőt képviselő svéd LGBT közösségektől.
A „rózsaszín pénznek” is nevezett forgalom egyre nagyobb méreteket ölt a nyugati világban, így a cégeknek ajánlatos figyelembe venni az LGBT közösségek igényeit, ha profitálni szeretnének ebből a szektorból. Az Egyesült Államokban tavaly csaknem 800 milliárd dollárra rúgott a közösség tagjai által képviselt vásárlóerő.
A pink pénzre hajtó marketing-stratégiákat és az azokat alkalmazó cégeket gyakran kritizálják jogvédő csoportok. Szerintük az LGBT embereket „beárazó” vállalatok hozzájárulnak a diszkrimináció fenntartásához, és a szegregációhoz.